Waarom een landingspagina maken op je website of shop

Iedereen weet dat de eerste indruk belangrijk is. De eerste interactie die een gebruiker met uw bedrijf heeft, zal zijn of haar perceptie van u en uw toekomstige relatie bepalen. Wanneer gebruikers uw website bezoeken, klikken ze vaak op veel verschillende informatie voordat ze het gewenste doel bereiken. Ondertussen zullen gebruikers onmiddellijk het doel vinden dat ze nodig hebben wanneer ze de landingspagina openen, waardoor ze een voorproefje krijgen van waar uw bedrijf om draait. De landingspagina’s worden relevant een van de belangrijke marketing-SEO-strategieën waarmee elk bedrijf rekening moet houden.

In veel gevallen kan de manier waarop een bedrijf omgaat met nieuwe bezoekers het begin betekenen van een succesvolle klantreis of het verlies van het vermogen om een ​​verkoop te doen. Als ze echter goed worden uitgevoerd, bieden landingspagina’s waardevolle informatie en lokken ze gebruikers naar de verkooptrechter voor digitale marketing, en krijgen ze inzicht in uw merk.

Wat is een landingspagina?

In online digitale marketingcampagnes is een landingspagina een enkele webpagina met gerichte inhoud die het publiek begeleidt en overtuigt om een ​​specifiek conversiedoel te bereiken. Met andere woorden, de landingspagina is waar de gebruiker naartoe gaat wanneer hij op de advertentie of link klikt. Dat is hun eerste toegang tot uw bedrijfsecosysteem en helpt u om uw SEO-marketingstrategie te verbeteren. Vooral een landingspagina heeft, in tegenstelling tot een gewone webpagina, doorgaans geen website navigatie en leidt bezoekers naar een enkele mogelijke actie.

Uw landingspagina kan een pagina zijn die is gericht op een specifiek doel, of in sommige gevallen gewoon de startpagina van uw website. Sommige landingspagina’s bevatten ook formulieren waar gebruikers hun contactgegevens kunnen invoeren in ruil voor het ontvangen van een maandelijkse nieuwsbrief.

Structuur van landingspagina

De structuur van de landingspagina helpt u en uw bedrijf zeker om het hele verhaal te vertellen. Zonder dit zullen potentiële klanten uiteindelijk worden verwijderd omdat uw pagina er niet betrouwbaar of overtuigend uitziet. Onthoud dat u wilt dat uw bezoekers converteren – zorg ervoor dat u ze voldoende redenen geeft om dit te doen.

Dit zijn de belangrijkste elementen van landingspagina’s die ervoor zorgen dat uw landingspagina er goed uitziet en uw SEO-marketingstrategie sterker maken:

kopAlle aanbiedingen komen neer op een enkele zin die de aandacht van de bezoekers trekt.
Relevante afbeeldingen, animaties of video’sHet trekt kijkers naar binnen en voegt visueel belang toe aan de pagina. Gebruik nooit afbeeldingen om de lege plekken in te vullen.
LeadvormKans om gegevens van potentiële gebruikers te verzamelen. Hoe meer formuliervelden u heeft, hoe kleiner uw kans op conversie. Houd het dus minimalistisch.
Moet een kopie en beschrijving hebben die bezoekers informeert en verleidt om uw formulier in te vullen.
CTA-knopVoorkom verwarring of aarzeling bij bezoekers. Geef ze maar één CTA om over na te denken.
FAQBelangrijke blokken waar u populaire vragen kunt beantwoorden, bezwaren kunt ontkrachten en kunt reageren op de angsten van uw gebruikers op de landingspagina.

Dit zijn gewoon de minimale elementen. Om te weten hoeveel u moet opnemen, moet u eerst uw publiek begrijpen en weten waar ze zich in de kopersreis bevinden. De regel is om zoveel essentiële informatie op te nemen als je nodig hebt om mensen te laten converteren op basis van de doeleinden van je bedrijf.

Voorbeeld van bestemmingspaginastructuur:

Structuur van bestemmingspagina met belangrijke componenten
  • Kopsectie : is het belangrijkste onderdeel van uw landingspagina. Houd uw logo en/of slogan altijd zichtbaar op basis van hoe uw publiek de landingspagina benadert. Afhankelijk van uw bedrijf, wat u verkoopt en wat u wilt dat mensen op uw pagina doen, wilt u waarschijnlijk verschillende soorten koppen gebruiken.
  • U kunt denken aan de ondersteunende kop die de mogelijkheid zou bieden om belangrijkere details voor uw hoofdkop in te vullen.
  • Je moet ook een Hero Image overwegen om een ​​wow-effect te creëren om ervoor te zorgen dat het publiek langer op de pagina blijft.
  • Oproep tot actie : dit is belangrijk om gebruikers te markeren en door te verwijzen naar een volgbaar formulier voor het genereren van leads.
  • Oplossing/ Services : laat gebruikers de oplossingen van uw bedrijf voor hun problemen zien. Laat duidelijk zien welke diensten uw bedrijf levert en dekt.
  • Prijstabel: Afhankelijk van het type product/dienst kan de prijs worden getoond.
  • Sociaal bewijs/getuigenissen: laat gebruikers zien wat mensen over uw bedrijf zeggen. Testimonials zijn de eenvoudigste manier om sociaal bewijs toe te voegen aan uw landingspagina.
  • Portfolio : toont een recent project of een prijswinnend project dat ervoor zorgt dat het publiek geen nee kan zeggen.
  • Veelgestelde vragen : beantwoord veelgestelde vragen die gebruikers vaak stellen.
  • Een afsluitend statement (optioneel) : her-benadruk het unieke verkoopvoorstel en geef uw bezoeker een laatste kans om actie te ondernemen.

Hoe werkt de landingspagina?

landingspagina’s werken door bezoekers precies de informatie te brengen waar de zoekende persoon naar zocht. Door navigatie te verwijderen en opties op de pagina te beperken, maken landingspagina’s het waarschijnlijker dat mensen precies het doel lezen dat uw bedrijf probeert uit te drukken – en ze uiteindelijk zullen converteren.

Het belangrijkste is dat uw bedrijf begrijpt waar de huidige bezoekers zich in de buyer’s journey bevinden. Een goed ontworpen landingspagina lijkt te helpen bij de conversie van bezoekers naar de volgende fase van de reis van de koper – of dat nu een lead, een klant of een terugkerende klant is.

  • Er zijn veel verschillende manieren waarop u landingspagina’s kunt gebruiken:
  • Om content en leads te promoten.
  • Stuur verkeer van Facebook Ads of Google Ads om ze beter te converteren.
  • De landingspagina kan een tijdelijke site van één pagina zijn om de ideeën te testen.

Landingspagina’s werken nog beter als het primaire voordeel specifiek is. Landingspagina’s zijn een van de belangrijkste onderdelen van digitale marketing die u voor uw bedrijf gaat gebruiken.

een landingspagina is gunstig voor uw bedrijf

Op het gebied van digitale marketing hebben landingspagina’s drie voordelen die u kunt verwachten wanneer u ze opneemt in uw marketing-SEO-strategieën:

Landingspagina’s leveren meer conversies en leads op naarmate deze een specifieke focus en doelgroepen heeft. Meer over SEO weten? Vergeet neit onze complete SEO gids te lezen

Landingspagina’s kunnen worden ontwikkeld op basis van specifieke inhoud. Doordat uw bedrijf getarget is, kan het de specifieke boodschap, afbeelding en aanbieding krijgen om ervoor te zorgen dat het rechtstreeks op uw publiek wordt overgebracht.

Landingspagina’s maken direct contact met bezoekers van een website. Landingspagina’s helpen uw bedrijf door op de meest effectieve manier te communiceren met en uw belangrijkste merkboodschap aan klanten te communiceren.

Met meerdere landingspagina’s zal uw website meer organisch zoekverkeer genereren, meer conversies genereren en meer bezoekers trekken.

Over het algemeen kunnen we zien dat de landingspagina’s van cruciaal belang is voor het aantrekken van klanten en het verbeteren van de marketing-SEO-strategie. Elk onderdeel van een landingspagina heeft een intieme relatie en heeft een directe impact op de effectiviteit ervan.

Wilt u uw SEO-strategie optimaliseren? Neem contact met ons op om vandaag nog uw SEO-marketingcampagne te starten !

Laat een reactie achter

Scroll naar boven